Vy ste vymysleli vodu vo fľaši, my fľašu vo vode. Takto znie odkaz kľúčového vizuálu kampane tohtoročného festivalu z dielne reklamnej agentúry EFFE. Aj za generovaním obrovského množstva plastového odpadu je konzum, preto je táto silná téma leitmotívom
aj tohtoročného, v poradí už 49. ročníka festivalu o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm/Envirofilm. Naša bezbrehá spotreba neustále generuje novú výrobu. Len vďaka dopytu firmy neustále vyvíjajú stále nové a nové spôsoby, ako vyrobiť viac, zabaliť viac, dopraviť viac. Tému konzumu sme zďaleka nevyčerpali a v kampani SORRY sme ju posunuli do onlinu a dokonca aj na ulicu.

Sorry, dámy a páni, hovoríme v tomto pokračovaní kampane ďalším z mnohých velikánov minulosti, ktorí nám priniesli vynálezy, čo nám mali uľahčiť život. Život síce uľahčili, ale zároveň neúnosne zaťažili životné prostredie. Geniálna myšlienka na začiatku však za nič nemôže. Až naše konzumné správanie spôsobilo, že sa vynálezy zmenili na zbraň proti prírode. Preto hovoríme: Sorry Mr. Dior za to, že kozmetiku testujeme na zvieratách, Sorry Mr. Edison za to, že nevieme zhasínať a tým ubližujeme hmyzu alebo Sorry Mr. Wyeth za to, že ste nám dali praktické fľaše na vodu a my sme ich nahádzali do riek a oceánov. Všetky tieto ospravedlnenia našli naši foloweri na sociálnej sieti. A jedno aj v uliciach Bratislavy.


Veľkým a smutne známym fenoménom a dôsledkom konzumu sú aj staré spotrebiče vyhodené v prírode na nelegálnych skládkach. Zopár sme ich v priebehu kampane obišli a našli sme, čo sme snáď ani nechceli. V chránenej krajinnej oblasti so 4. stupňom ochrany v alúviu rieky Morava sme našli vyhodenú starú práčku. Odniesli sme ju z lesa, ako následok konzumu, a postavili sme ju k symbolu konzumu, nákupnému centru, ľuďom do cesty.
S odkazom: Sorry Mr. Bosch, vy ste nám dali produkt na čistenie, my ním špiníme prírodu. Súčasťou inštalácie bola aj pozvánka na septembrový festival. Tak ak chcete vidieť, ako sme si našu planétu skonzumovali, vidíme sa v kinosálach!